Godziny pracy sekretariatu poradni
Informujemy, że w dniach od 15.12.2016 r. do 23.12.2016 r. sekretariat poradni czynny będzie w godzinach od 7.30 do 15.30.
Informujemy, że w dniach od 15.12.2016 r. do 23.12.2016 r. sekretariat poradni czynny będzie w godzinach od 7.30 do 15.30.
Zapraszamy do udziału w warsztatach psychoedukacyjnych
„Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”!!
Zapisy przyjmowane są w sekretariacie Poradni (swój udział można zgłosić osobiście bądź telefonicznie pod numerem 32 4717878). Grupa rozpocznie swoje zajęcia po zebraniu wymaganej ilości uczestników.
Osoby prowadzące: mgr Bogumiła Białończyk oraz mgr Ksenia Szulik.
Więcej informacji w zakładce oferta/Szkoła dla Rodziców i Wychowawców
Informujemy, że w dniu 14.10.2016 r. sekretariat Poradni będzie otwarty w godzinach od 7.00 do 13.00.
W roku szkolnym 2015/2016 zostały przeprowadzone ankiety dotyczące korzystania przez dzieci ze współczesnych technologii informacyjnych (komputer, Internet, telefony, tablet itp.) wśród rodziców korzystających z pomocy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz na terenie szkół (gimnazjalnych/ ponadgimnazjalnych). Ich celem było poznanie sposobów w jaki dzieci i młodzież korzystają z dostępnych technologii informacyjnych oraz jakie są możliwości rodziców w ich nadzorowaniu.
Szczegółowe informacje dotyczące analizy wyników oraz wniosków ankiety.
Ankieta wraz ze statystyką odpowiedzi.
Zachęcamy do zapoznania się z pytaniami pomocnymi do osobistej refleksji nad sytuacją w Waszym domu.
Grupa rozwojowa dla uczniów zdolnych szkoły podstawowej.
JEŚLI ZALEŻY CI, ABY TWOJE DZIECKO NABRAŁO PEWNOŚCI SIEBIE
I W PEŁNI ROZWIJAŁO SWÓJ POTENCJAŁ INTELEKTUALNY ZGŁOŚ JE DO NASZEGO PROGRAMU!!
Rodzicu, aby dziecko mogło wziąć udział w programie powinieneś:
Zgłaszać do udziału można dziecko w wieku 8-9 lat w sekretariacie Poradni lub pod numerem telefonu 32/471 78 78.
Autorzy programu:
mgr Aneta Ząbczyńska – psycholog, psychoterapeuta,
mgr Bogumiła Białończyk – psycholog, psychoterapeuta,
mgr Jolanta Ho-Janecka – logopeda.
Zapisy przyjmowane są w sekretariacie Poradni (swój udział można zgłosić osobiście bądź telefonicznie pod numerem 32 4717878).
Zajęcia będą odbywały się w poniedziałki w godzinach popołudniowych.
Rozpoczęcie nastąpi po zebraniu wymaganej ilości uczestników.
Osoby prowadzące: mgr Bogumiła Białończyk oraz mgr Ksenia Szulik.
Serdecznie zapraszamy na kolejną edycję zajęć grupowych dla dzieci dobrze funkcjonujących z autyzmem i Zespołem Aspergera w wieku od 6 do 13 lat. Zajęcia będą prowadzone na terenie tut. Poradni od października 2016 roku, raz w tygodniu. Zajęcia prowadzone są na podstawie programu profilaktyczno-wychowawczego Nadi Ignjatović- Savić „Strażnicy uśmiechu”. Celem zajęć grupowych jest pomoc dzieciom w osiągnięciu stabilizacji emocjonalnej, rozwijanie optymalnych sposobów przezwyciężania nieprzyjemnych stanów emocjonalnych i konfliktów, promowanie umiejętności wyrażania własnego zdania i porozumiewania się, wzmocnienie własnej wartości oraz zaufania do innych, jak również wzbogacenie wiedzy o sobie i innych.
Zainteresowanych prosimy o kontakt do 15 września 2016 r.
Osoby odpowiedzialne: mgr Agata Wolanin i mgr Renata Skomra-Gajda.
Projekt Bohaterskiej Wyobraźni
czyli Heroic Imagination Project (HIP)
realizowany w ramach Programu „Rozumienie Ludzkiej Natury” prof. P. Zimbardo
Jest to projekt stworzony z myślą o tym, aby na bazie najnowszych osiągnięć psychologii społecznej dokonywać zmiany społecznej. Celem jego jest budowanie
i kształtowanie postawy młodzieży pozwalające dostrzegać niesprzyjające zjawiska społeczne i podejmować natychmiastowe działania w celu ich ograniczania – wspieranie bohaterskich akcji, cywilnej odwagi i zdolności współodczuwania. Program szerzy ideę bohaterskiej wyobraźni, a zatem wyobraźni, która pozwala człowiekowi podejmować nieprzeciętne działania chroniące dobro, zdrowie
i bezpieczeństwo innych ludzi oraz swoje własne.
„Projekt Bohaterskiej Wyobraźni” sprawia również, że w miejsce rywalizacji zaczyna tworzyć się współpraca. Wspiera i zachęca do współpracy oraz dzielenia się wiedzą i umiejętnościami. Dzięki temu nawet bierni uczniowie zaczynają się angażować – zajmując różne pozycje w grupie szkolnej. To dynamiczne podejście w edukacji prospołecznej znajduje odzwierciedlenie również
w metodach nauczania. Dynamiczny sposób prowadzenia zajęć, z wykorzystaniem materiałów wizualnych, angażuje uczniów i porywa. Nikt nie mówi uczniom co mają robić w zamian są konfrontowani z szeregiem niespodziewanych sytuacji oraz zagadkami, które sami mają rozwikłać.
Na dwa wyjątkowe aspekty programu składają się treść i sposób jej przekazywania. Profesor Philip Zimbardo opracował 6 modułów lekcyjnych – części programu zatytułowanego „Rozumienie Ludzkiej Natury” – znalazły się takie tematy jak:
– autorytet i władza,
– podporządkowanie się grupie,
– stereotypy, przypisywanie cech, rasizm,
– efekt gapia,
– oraz wyjaśnienie, dlaczego ludzie stają się bezmyślni w sytuacjach trudnych.
W opracowanych modułach przedstawiane są często doświadczane lecz nie zawsze uświadamiane zjawiska społeczne. Są one prezentowane w formie krótkich historii innych ludzi oraz pytań stymulujących ciekawość uczniów. Zajęcia są tak konstruowane, aby zyskać nie tylko nową wiedzę u uczestników, ale zaangażować
w zachowania prospołeczne.
Oczekujemy uzyskania trwałych postaw prospołecznych, wzrostu empatii, umiejętnego reagowania na akty przemocy, przeciwdziałania dyskryminacji. Doświadczenie z ostatnich lat wdrażania Programu w innych krajach (Węgry, Włochy, USA) daje nam nadzieje, iż jest to możliwe. W trakcie pilotażowych programów zaobserwowano korzyści w postaci nabycia nowej, użytecznej wiedzy i umiejętność wśród uczniów biorących udział w zajęciach w porównaniu z uczniami, którzy nie brali w nich udziału (Results of the HIP Education Pilot Programs, 2013).
Program skierowany jest głównie do uczniów szkół gimnazjalnych
i ponadgimnazjalnych.
Osoba odpowiedzialna za wdrażanie projektu w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Jastrzębiu-Zdroju: mgr Bogumiła Białończyk.
Prosimy ustalać terminy zajęć indywidualnie.